FANDOM

~Vrste~

Postoji jedna za sada opste prihvacena vrsta u genusu Barioniks - B. Walkeri. B. Walkeri nastanjivao je predele Evrope i severne Afrike, a bio je dug oko 12m i visok oko 5m u visini glave. Ipak, novija otkrica u Africi pokazala su da je postojao jos jedan dinosaurus neverovatno slican Barioniksu - Suhomimus. U genusu Suhomimus imamo 2 vrste - S. Tenerensis i S. Imperator. Pronadjeni ostaci S. Tenerensisa sa svojih 1,3m duzine i 4,5m visine pripadaju mladuncetu! Buduci da nam je porodica kojoj su Barioniks i Suhomimus pripadali, tj. Spinosauridi, jako slabo poznata, ne mozemo sa sigurnoscu tvrditi koliko je odrasli S. Tenerensis bio veliki, ali je sigurno bio veci od Barioniksa. Druga vrsta, S. Imperator, poznata nam je na osnovu fragmentarnog fosila iz Sahare, oko 10,5m dugog. Najverovatnije je pripadao odrasloj jedinci. Danas vecina paleontologa tvrdi da je Suhomimus zapravo bio ista vrsta kao i Barioniks, samo uvelicana. Stoga, slobodno mozemo reci da u genus Baryonyx spadaju 3 vrste: B. Tenerensis, kao najveca, B. Walkeri kao predstavnik i B. Imperator kao najmanja.

~Zivot~

Spinosaurusi su jeli bukvalno sve vrste mesa. U stomaku Barioniksa pronadjeni su ostaci mladog Iguanodona, ali i kosturi ribe. Takodje, pronadjen je i vratni prsljen pterosaurusa sa otiscima zuba Barioniksa. Nesumnjivo, to je bio strasan lovac. Barioniksova glava imala je jako slican oblik krokodilskoj, sto ukazuje da se mozda sluzio slicnim nacinom napada. Plan bi cekao u zasedi, a onda se munjevito ustremio na njega, zgrabio ga i podigao, mlateci ga levo-desno dok ga ne ubije. Dokaz za ovo su konkalni zubi jako dobro prilagodjeni za podizanje. Ipak, njegova specijalizovana vilica nije bila preterano jaka po dinosauruskim standardima.To je zbog izduzenog i uskog oblika, koji omogucava malo prostora vilicnim misicima da se razviju. Pored svojih specijalizovanih vilica, jedno od glavnih oruzja bile su mu mocne kandze. Na svakom prednjem ekstremitetu imao je tri visoko specijalizovane kandze, od kojih se izdvajala jedna zakrivljena i izuzetno ostra. Ova ogromna kandza bila je duga vise od 35cm. Iz tog razloga zivotinja i jeste nazvana Barioniks - sto na Latinskom jeziku znaci "Teska kandza". Najverovatnije je ovom kandzom ubijao svoj plen, ili je koristio prilikom lova na ribu, poput "udice". Barioniks je ziveo u mocvarnim predelima, pa je stoga najverovatnije ziveo delom u vodi. Prednji udovi su imali krajnje specijalizovane ramene zglovbove, koji su mogli da se okrecu vise od 80 stepeni. Ipak, pored njegovog skoro amfibijskog nacina zivota, Barioniks je bio vecim delom bipedalna zivotinja. Trcao je i hodao na zadnjim nogama, ali se odmarao na sve cetiri. Moguce je da je i lovio ribu u istoj poziciji.

~Otkrice~

Prvi fosil Barioniksa zamalo je uzidan u zid zgrade! Pronadjen je prilikom kopanja zemlje radi izgrade cigala 1938. godine. Kostur je primetio amaterski paleontolog i spasao "zivu glavu" ovog fosila!

~Klasifikacija~

Barioniks je, kao sto smo vec pomenuli, bio Spinosaurid. I to manja verzija ogromnog Spinosaurusa. Sve nove rekonstrukcije (osim rekonstrukcije Dr. Nizara Ibrahima) bazirane su na Barioniksu. Ipak, Barioniks se po svojoj skeletalnoj morfologiji izdvajao od drugih Spinosaurida. Zbog toga su mu paleontolozi napravili njegovu sopstvenu podporodicu - Baryonychidae. Ostali Spinosauridi klasifikuju se u Spinosaurinae.