FANDOM

~Otkrice~

2014. godine, prilikom ekspedicije na Aljasku, paleontolozi su nabasali na fragmentaran skelet tiranosaurida kog su nazvali Nanuksaurus. Nanuksaurus je slozenica sastavljena od eskimske reci "Nanuk" sto znaci polarni medved i grcke reci "saurus" sto znaci guster. Kada je prvi put pronadjen, fosil je identifikovan kao Gorgosaurus, jos jedan arkticki dinosaurus. Ipak, moderna istrazivanja pokazala su da se radi ne samo o zasebnoj vrsti, vec i o zasebnom genusu. Nanuksaurus je pripadao Tiranosaurinima, ne Albertosaurinima, sto ukazuje da je bio srodniji T.Rexu i Daspletosaurusu, nego Gorgosaurusu.

~Postojanje perja~

Nanuksaurusov fosil je fragmentaran, tako da ne mozemo bas puno zakljuciti iz njega. Ipak, 2013. godine, u kineskoj provinciji Liaonong pronadjen je fosil Tiranosaurusovog bliskog rodjaka, Jutiranusa. Jutiranus je bio prvi veliki Tiranosaurid ciji je fosil ukljucivao vidljive otiske perja. Istrazivanja su pokazala da je Jutiranus takodje dosao iz hladnih predela, najverovatnije sa Aljaske, sto ga cini najblizim mogucim rodjakom Nanuksaurusa. Ovo takodje znaci da je i Nanuksaurus najverovatnije imao perje preko celog svog tela. Ova pomisao navela je naucnike da zakljuce da su svi Tiranosauridi sa severne hemisfere i uopste hladnih predela bili pokriveni perjem, najverovatnije zbog termoregulacije.

2015

Rekonstrukcija Nanuksaurusa sa perjem - Robinzon Kunz

~Zivot~

Nanuksaurus je bio neverovatno mali u odnosu na svoje srodnike. Prosecna duzina jednog Tiranosaurina bila je oko 11-12m, dok je Nanuksaurus imao nsvega 6 u duzini i 2,5m u visini. Ironicno, zivotinje iz hladnih krajeva su znatno vece od onih iz toplih krajeva - ova pojava naziva se gigantizam. Gigantizam se pojavljuje iz razloga sto je vecim zivotinjama znatno lakse da odrzavaju telesnu temperaturu. Sto je zivotinja manja, to joj je teze da se zagreje. Male zivotinje bi uginule od hladnoce u hladnim predelima. Ipak, Nanuksaurus je bio nesto potpuno obrnuto. Ovo je navelo naucnike da pomisle da holotipni (inace i jedini pronadjeni) primerak Nanuksaurusa mozda nije bio potpuno odrasla jedinka. Inace, i nememo dokaze da je bio odrastao jer je fosil prilicno oskudan. Drugi razlog ove minijaturne velicine je mozda taj sto su biljojedi kojima se Nanuksaurus hranio najverovatnije migrirali na jug tokom zime, tako da se Nanuksaurus smanjio da bi mogao da prezivi bez puno hrane. Tokom odsustva njegovog plena, najverovatnije se hranio strvinama, ili je krao plen od apeks predatora tog regiona - ogromnih Troodona sa Aljaske.