FANDOM

~Morfologija~

Ornitomimus je bio prilicno veliki dinosaurus u odnosu na svoje rodjake. Bio je dug 4-5m i visok oko 2-3m u nivou glave. Po skeletalnoj i muskulaturnoj morfologiji bio je izuzetno slican danasnjem noju. Zadnji ekstremiteti bili su mu izuzetno dugi i vitki, sa metatarzalima primetno velikim u odnosu na "gornju nogu". Takodje, tibija je kod Ornitomimusa duza od femura. Ove karakteristike tipicne su za izuzetno brze trkace. Posmatrajuci i otiske stopala Ornitomimusovog rodjaka Galimimusa, mozemo videti da je ostavljao tragove stopala relativno daleko jedne od drugih i da su otisci pozicionirani skoro u jednoj liniji. Ovakvi otisci stopala vidaju se kod svih izuzetno brzih bipedalnih trkaca. Posmatrajuci oba metoda proracunavanja brzine, da se zakljuciti da je Ornitomimus trcao oko 90-100 km/h, sto je zaista impresivno. Takodje, ovo upucuje da je zivotinja bila toplokrvna, jer ni jedna hladnokrvna zivotinja ne bi mogla da dostigne toliku brzinu. Iz tog razloga je ovoj vrsti dato ime "Ornithomimus Velox", sto znaci "Brzi imitator ptice". Prednji udovi ornitomimusa bili su izrazito dugi, sto je jedna od osnovnih karakteristika Ornitomimosaurida. Prednji ekstremiteti Ornitomimusa zavrsavali su se troprstim sakama, koje su bile gradjene za hvatanje. Imale su sasvim mobilan palac - bas kao i nas, sto im je omogucavalo da laku uhvate npr. stap ili kamen. Buduci da im je mozak bio jako razvijen, sasvim je moguce da su se ovi dinosaurusi sluzili alatkama prilikom prezivljavanja, poput nekih danasnjih zivotinja (simpanze, faraonova ptica, zeba-detlic itd.) Paleontolog L.S. Davitasvili smatra da su Ornitomimusi koristili ove specijalizovane sake za kopanje gnezda i kradju jaja i hvatanje malih gustera.

Ovi dinosaurusi bili su jedni od prelaznih oblika dinosaurusa u ptice. Ovi dinosaurusi u potpunosti su izgubili zube i prvi od svih dinosaurusa razvili kljun, bas poput danasnjih ptica.
J.Lacerda Ornithomimus

Majka Ornitomimus sa dva mladunceta (J.Lacerda)

~Zivot~

Ornitomimusi su bili apsolutni omnivori, tj. svastojedi. Bili su efikasni lovci koji su najverovatnije lovili u grupama, sustizuci plen za tili cas. Velike oci upucuje na to da je Ornithomimus lovio nocu ili bio u potpunosti nokturnalna zivotinja. Ipak, pored ulova, hranili su se i vec uginulim zivotinjama, zilavijim plodovima i semenjem. Blizak rodjak Ornitomimusa, Dromiceomimus, imao je jako siroki pelvicni sistem, sto upucuje da su ovi dinosaurusi radjali zive mlade.